„Z kim czujesz się do pary?”
zwany dalej „Regulaminem”
I. Postanowienia Ogólne
- Niniejszy regulamin określa zasady udziału w Konkursie, zasady jego przebiegu oraz procesu reklamacyjnego (dalej: „Regulamin’’)
- Organizatorem konkursu o nazwie: „Z kim czujesz się do pary? Z naszą pomocą spraw tej osobie okulary.”
- (dalej: „Konkurs”) jest Optyk Kumoń s.c. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Świętojańskiej 4/6, kod pocztowy 00-288, posiadająca numer REGON 00217568, NIP:5260159964 (dalej: „Organizator”).
- Konkurs odbywa się w terminie od dnia 27.05.2024r. do dnia 10.06.2024 r. (dalej: „Strona konkursowa”), przy czym czynności związane z przyznawaniem i odbiorem Nagród zakończą się do dnia 15.06.2024r.
- Organizator zobowiązuje się przekazać nagrody w Konkursie (Konkursie („Nagroda” lub łącznie „Nagrody”) określone szczegółowo w dziale nr III.
- Uczestnikiem Konkursu (dalej: „Uczestnik”) może być osoba fizyczna zamieszkująca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która zaakceptuje Regulamin.
- Konkurs odbywa się na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
- Uczestnik może wziąć udział w Konkursie raz.
- W ciągu trwania całego Konkursu Uczestnik może wygrać tylko jedną Nagrodę.
- Uczestnictwo w Konkursie jest dobrowolne i nieodpłatne. Uczestnik przed przystąpieniem do Konkursu powinien zapoznać się z treścią Regulaminu.
- Poprzez zgłoszenie udziału w Konkursie każdy Uczestnik akceptuje postanowienia Regulaminu oraz wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych dla celów związanych z przeprowadzeniem Konkursu i wydaniem Nagród.
- Uczestnik, przystępując do Konkursu, zobowiązuje się do przestrzegania zawartych w Regulaminie zasad, jak również potwierdza, iż spełnia wszystkie warunki, które uprawniają go do udziału w Konkursie. Przesłanie zgłoszenia do Konkursu oznacza jednoczesną akceptację przez uczestnika postanowień Regulaminu.
- Organizator informuje, że Konkurs nie jest w żaden sposób sponsorowany, popierany ani przeprowadzany przez serwis Instagram, ani w żaden sposób nie jest z nim związany. Serwis Instagram nie ponosi odpowiedzialności za organizację i przeprowadzenie niniejszego Konkursu.
II. Zasady uczestnictwa w Konkursie
- Zadanie konkursowe zostanie opublikowane na Instagramie Organizatora w dniu 27.05.2024r. w poście konkursowym.
- Aby wziąć udział w Konkursie, należy w terminie określonym w rozdziale I niniejszego Regulaminu, potwierdzić uczestnictwo za pośrednictwem wiadomości prywatnej skierowanej do Strony konkursowej. Uczestnik deklaruje, że:
-
- zaakceptował postanowienia Regulaminu;
- posiada pełną zdolność do czynności prawnych;
- wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych (imię i nazwisko, numer telefonu, adres email) do celów związanych z realizacją Konkursu i wydaniem Nagrody, a także publikacje jego aliasu z serwisu Instagram w ramach ogłoszenia wyłonienia Zwycięzcy przez Organizatora.
- wykona Zadanie Konkursowe zgodnie z Regulaminem.
- Po wyłonieniu zwycięzców (dalej „Zwycięzcy/a”) Komisja przyzna trzy Nagrody.
- Nagrody zostaną przyznane autorowi najbardziej kreatywnych i oryginalnych według oceny Organizatora odpowiedzi (Zgłoszeń). Nagrodę opisuje rozdział III niniejszego Regulaminu.
- Zadanie Konkursowe polega na przesłaniu przez Uczestnika odpowiedzi na zadanie:
Wybierz zdjęcie bliskiej Ci osoby i dowolną techniką dorysuj jej okulary.
- Organizator zastrzega sobie prawo do wykluczenia z udziału w Konkursie Uczestników, których działania są sprzeczne z prawem, dobrymi obyczajami lub Regulaminem Konkursu, w szczególności Uczestników, którzy:
-
- wykorzystują różne aliasy (dodatkowe adresy) tego samego konta do występowania w imieniu/zgłaszania rzekomo różnych Uczestników;
- nie działają osobiście, ale przez osoby trzecie;
- nadeślą Zgłoszenie zawierające treści sprzeczne z prawem, dobrymi obyczajami, obraźliwe dla Organizatora,
- naruszają prawa osób trzecich, jak również, gdy ich Zgłoszenie będzie przedstawiać lub opisywać sytuacje lub zdarzenia, które mogą powodować zagrożenie dla zdrowia lub życia ludzi lub zwierząt;
- Organizator zastrzega, że w takich przypadkach Organizatorowi przysługuje prawo wykluczenia Uczestnika z Konkursu i odmowy przyznania mu Nagrody w Konkursie.
- Organizator zastrzegą sobie prawo do dokonania weryfikacji Zgłoszeń, w celu zapewnienia zgodności Zgłoszeń z wymogami wskazanymi w Regulaminie.
- Zgłoszenia, które zostaną zweryfikowane negatywnie, zostaną usunięte i nie będą brały udziału w procesie wyłaniania Zwycięzców Konkursu.
- W celu wyjaśnienia wątpliwości związanych z aktywnością Uczestnika w Konkursie Organizator możę kontaktować się z Uczestnikiem przy wykorzystaniu podanych przez niego sposobów komunikacji, podczas takiego kontaktu Organizator może oczekiwać od Uczestnika podania szczegółowych informacji dotyczących jego udziału w Konkursie, w zakresie niezbędnym do udziału w Konkursie, wydania Nagrody lub ustalenia prawa do Nagrody.
- W przypadku Zgłoszeń, które spełniają przesłanki uznania za utwór w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (dalej „Utwór”), każdy Laureat z chwilą wydania Nagrody udziela Organizatorowi przenosi na Organizatora autorskie prawa majątkowee do Utworu bez ograniczeń czasowych i terytorialnych na poniższych polach eksploatacji określonych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, tj.:
-
- w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisem magnetycznym oraz techniką cyfrową;
- w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy;
- w zakresie rozpowszechniania utworu w sposób inny niż określony w pkt powyżej – publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym; a także na polach takich jak:
- korzystanie w ramach promocji, w tym w szczególności wykorzystywanie w materiałach promocyjnych, niezależnie od formy materiałów reklamowych lub ich wielkości, techniki utrwalania oraz miejsca ekspozycji, jak również od ich ilości, nakładu, techniki sporządzenia i sposobu dystrybucji;
- zapisywanie i odtwarzanie w pamięci komputerów lub przesyłanie za pomocą sieci komputerowych (w tym w szczególności przy wykorzystaniu sieci Internet), umieszczanie lub wykorzystywanie w bazach danych;
- publiczne rozpowszechnianie w sieci Internet, w szczególności poprzez zamieszczenie na stronach www;
- utrwalanie, kopiowanie, zwielokrotnienie oraz nagrywanie, całości lub części Utworu, za pomocą technologii analogowej, cyfrowej lub optycznej, na wszelkich nośnikach, w tym w szczególności: płyta fotograficzna, fotografia cyfrowa, CD, video CD, CD-I, CD- Plus, improved CD, CD-I music, photo-CD-portfolio, CD-DA, EBG (electronic graphical book), EBXA, CD-Rom, MD, dyski laserowe, karty magnetyczne, DAT, DVD, DCC, fot-CD, CD-Rom-XA, dyskietki, karty pamięci, MOD, MP3, CD-SD, HD- CD, HDTV, mini-dyski, taśmy magnetyczne, kasety, kasety video;
- wykorzystywanie, całości lub części Utworu, w celach reklamy lub promocji produktów i usług, niezależnie od formy i treści materiałów reklamowych, ich wielkości, materiałów, z których zostały sporządzone, techniki utrwalania oraz miejsca ekspozycji, w tym w broszurach, ulotkach, wizytówkach reklamowych i katalogach niezależnie od ich ilości, nakładu, techniki sporządzenia i sposobu dystrybucji;
- wykorzystywanie, wyświetlanie, prezentacja, w tym publicznie, całości lub części Utworu, w dowolnych okolicznościach oraz w dowolnym celu, w tym w szczególności w celach marketingowych, promocyjnych, reklamowych, produkcyjnych, artystycznych oraz charytatywnych, w szczególności za pomocą technik analogowych lub cyfrowych, transmisji „na żywo”, na ekranach, ekranach video, ekranach plazmowych/lcd/led, projektorach, promieniach laserowych, dla ograniczonej lub nieograniczonej liczby osób;
- zapisywanie lub odtwarzanie, całości lub części Utworów, w pamięci wszelkich komputerów oraz przesyłanie w ramach sieci komputerowych, całości lub części;
- umieszczanie w pamięci komputerów, całości lub części Utworów, w celu udostępnienia w sieci Internet oraz w innych sieciach, a także na jakichkolwiek stronach i serwisach internetowych, w tym w szczególności w serwisach społecznościowych;
- nadawanie za pomocą wizji przewodowej albo bezprzewodowej, całości lub części Utworu, przez stację naziemną, za pośrednictwem satelity lub sieci komputerowych;
- udzielanie wyłącznych i niewyłącznych licencji, odpłatnie lub nieodpłatnie, bez ograniczeń terytorialnych;
- Ponadto, Organizator uprawniony jest do udzielania dalszych zezwoleń na korzystanie i rozporządzenie ww. utworami zależnymi na wszystkich wymienionych wyżej polach eksploatacji.
- Udzielenie licencji następuje bez prawa do wynagrodzenia na każdym z ww. pól eksploatacji.
- W przypadku zamiaru zbycia autorskich praw majątkowych na polach eksploatacji niewymienionych w Regulaminie, Organizatorowi będzie przysługiwało prawo pierwszeństwa w nabyciu praw autorskich majątkowych w takim zakresie.
- Uczestnik zobowiązuje się zwolnić Organizatora od wszelkich roszczeń osób trzecich powstałych w związku z faktem, że w dacie udzielenia licencji lub przeniesienia jakichkolwiek praw, nie przysługiwały one Uczestnikowi, w zakresie określonym w Regulaminie.
III. Nagrody
- W Konkursie są przewidziane 3 (słownie: trzy) Nagrody. Są nimi trzy bony podarunkowe na kwotę 250 zł każdy, do zrealizowania w salonie optycznym S. M. Kumoń na ul. Świętojańskiej 4/6 w Warszawie.
- Dane Zwycięzcy oraz osoby towarzyszącej zostaną zgłoszone przez Zwycię̨zcę w terminie podanym w paragrafie IV. pkt 2.
- Łączna wartość Nagrody to 750zł (słownie: siedemset pięćdziesiąt złotych) (w tym VAT). W kwocie tej mieści się koszt nabycia przez Uczestnika pary okularów.
- Po zakończeniu Konkursu Organizator oceni wszystkie Zgłoszenia i w oparciu o kryterium kreatywności wyłoni Zwycięzcę Konkursu.
- W terminie do 3 dni roboczych od daty zakończenia Konkursu Organizator poinformuje Zwycięzcę o wygranej i przekaże informacje, jakie będą potrzebne do wysłania Nagrody.
- W przypadku, gdy pojawią się zastrzeżenia co do posiadania przez Zwycięzcę pełni praw autorskich do utworu lub jego części zawartego w Zgłoszeniu lub zezwolenia na rozpowszechnianie wizerunku osób trzecich, Zwycięzca ma 5 dni na przedstawienie dowodów świadczących o posiadaniu przez niego pełni tych praw. W przeciwnej sytuacji Zwycięzca traci prawo do Nagrody, a Organizator nie jest zobowiązany do przyznania Nagrody innemu Uczestnikowi.
- Zwycięzca nie ma prawa do wymiany Nagrody na ekwiwalent pieniężny albo na inną rzecz ani świadczenie.
- W przypadku, gdy okaże się, że Zwycięzcą jest osoba, która nie spełnia wszystkich warunków określonych w Regulaminie, osoba taka traci prawo do Nagrody.
IV. Wydanie Nagród
- Każdy ze Zwycięzców, pod rygorem utraty prawa do Nagrody jest zobowiązany do przesłania swoich danych niezbędnych do doręczenia Nagrody.
- W przypadku niepodania przez Zwycięzcę Konkursu pełnych danych niezbędnych do przekazania Nagrody, w terminie 10 dni roboczych od dnia otrzymania informacji od Organizatora, traci on/ona prawo do Nagrody, a Organizator wyłoni kolejnego Zwycięzcę, który otrzyma Nagrodę.
- Nagroda może być wydana wyłącznie Zwycięzcom Konkursu.
V. Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych podanych przez Uczestników Konkursu jest Optyk Kumoń s.c.
- Dane osobowe będą przetwarzane przez Organizatora w celach związanych z przeprowadzeniem Konkursu, oceny zgłoszeń, rozstrzygnięcia wyników Konkursu, dostarczenia nagrody i rozliczenia Konkursu. Informujemy, że Uczestnik ma prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz przeniesienia danych, a także wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych. Uczestnik ma również uprawnienie do wycofania udzielonej zgody bez wpływu na jej zgodność z prawem przed wycofaniem.
- W tym celu prosimy o kontakt pod adresem e-mail Organizatora. Uczestnik ma również prawo złożenia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podstawą przetwarzania podanych danych jest dobrowolna zgoda Uczestnika wyrażona w celu organizacji konkursu w celach promocji Optyka Kumoń s.c. (art. 6 ust. 1 lit a RODO). W przypadku, w którym Uczestnik otrzyma Nagrodę za udział w Konkursie, przepisy prawa mogą zobowiązywać Organizatora do przetwarzania danych osobowych również w celu wykonania obowiązków Organizatora wynikających z prawa podatkowego – w takim przypadku przetwarzanie będzie się odbywać na podstawie przepisów prawa. Dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia Konkursu, a w przypadku, w którym, Uczestnik otrzyma Nagrodę za udział w Konkursie, dane osobowe Uczestnika będą przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa.
- Podanie danych osobowych jest niezbędne do wzięcia udziału w Konkursie.
- Organizator informuje, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do wydania Nagród.
- Odbiorcami danych osobowych mogą być również podmioty, które świadczą na rzecz Organizatora usługi wsparcia informatycznego, usługi księgowe lub usługi z zakresu moderacji Instagrama.
VI. Postanowienia końcowe
- Biorąc udział w Konkursie Uczestnik potwierdza, że spełnia wszystkie warunki, które uprawniają go do udziału w Konkursie oraz wyraża zgodę na udział w Konkursie na zasadach określonych w Regulaminie, a w szczególności Uczestnik zobowiązuje się nie ingerować w przebieg Konkursu w sposób naruszający jego zasady oraz przebieg zamierzony przez Organizatora.
- Organizator ma prawo wykluczyć Uczestnika z udziału w Konkursie w przypadku naruszenia przez Uczestnika postanowień Regulaminu.
- Niniejszy Regulamin dostępny jest na Stronie Organizatora.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za podanie przez Uczestnika niewłaściwych lub nieprawdziwych danych dotyczących adresu zamieszkania lub innych danych uniemożliwiających lub opóźniających wręczenie przez Organizatora Nagród w związku z prowadzeniem Konkursu.
- Konkurs nie jest grą losową w rozumieniu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych i nie podlega regulacjom zawartym w ww. ustawie i rozporządzeniach wykonawczych do tej ustawy.
- O dotrzymaniu terminu nadesłania wiadomości, informacji, korespondencji lub innej przesyłki przewidzianej Regulaminem decydować́ będzie data nadania.
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem opublikowania na Koncie Organizatora.
Organizator