27/05/2024

Regulamin konkursu

„Z kim czujesz się do pary?”

 

zwany dalej „Regulaminem”

 

I. Postanowienia Ogólne

  1. Niniejszy regulamin określa zasady udziału w Konkursie, zasady jego przebiegu oraz procesu reklamacyjnego (dalej: „Regulamin’’)
  2. Organizatorem konkursu o nazwie: „Z kim czujesz się do pary? Z naszą pomocą spraw tej osobie okulary.”
  3. (dalej: „Konkurs”) jest Optyk Kumoń s.c. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Świętojańskiej 4/6, kod pocztowy 00-288, posiadająca numer REGON 00217568, NIP:5260159964 (dalej: „Organizator”).
  4. Konkurs odbywa się w terminie od dnia 27.05.2024r. do dnia 10.06.2024 r. (dalej: „Strona konkursowa”), przy czym czynności związane z przyznawaniem i odbiorem Nagród zakończą się do dnia 15.06.2024r.
  5. Organizator zobowiązuje się przekazać nagrody w Konkursie (Konkursie („Nagroda” lub łącznie „Nagrody”) określone szczegółowo w dziale nr III.
  6. Uczestnikiem Konkursu (dalej: „Uczestnik”) może być osoba fizyczna zamieszkująca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która zaakceptuje Regulamin.
  7. Konkurs odbywa się na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
  8. Uczestnik może wziąć udział w Konkursie raz.
  9. W ciągu trwania całego Konkursu Uczestnik może wygrać tylko jedną Nagrodę.
  10. Uczestnictwo w Konkursie jest dobrowolne i nieodpłatne. Uczestnik przed przystąpieniem do Konkursu powinien zapoznać się z treścią Regulaminu.
  11. Poprzez zgłoszenie udziału w Konkursie każdy Uczestnik akceptuje postanowienia Regulaminu oraz wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych dla celów związanych z przeprowadzeniem Konkursu i wydaniem Nagród.
  12. Uczestnik, przystępując do Konkursu, zobowiązuje się do przestrzegania zawartych w Regulaminie zasad, jak również potwierdza, iż spełnia wszystkie warunki, które uprawniają go do udziału w Konkursie. Przesłanie zgłoszenia do Konkursu oznacza jednoczesną akceptację przez uczestnika postanowień Regulaminu.
  13. Organizator informuje, że Konkurs nie jest w żaden sposób sponsorowany, popierany ani przeprowadzany przez serwis Instagram, ani w żaden sposób nie jest z nim związany. Serwis Instagram nie ponosi odpowiedzialności za organizację i przeprowadzenie niniejszego Konkursu.

II. Zasady uczestnictwa w Konkursie

  1. Zadanie konkursowe zostanie opublikowane na Instagramie Organizatora w dniu 27.05.2024r. w poście konkursowym.
  2. Aby wziąć udział w Konkursie, należy w terminie określonym w rozdziale I niniejszego Regulaminu, potwierdzić uczestnictwo za pośrednictwem wiadomości prywatnej skierowanej do Strony konkursowej. Uczestnik deklaruje, że:
    • zaakceptował postanowienia Regulaminu;
    • posiada pełną zdolność do czynności prawnych;
    • wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych (imię i nazwisko, numer telefonu, adres email) do celów związanych z realizacją Konkursu i wydaniem Nagrody, a także publikacje jego aliasu z serwisu Instagram w ramach ogłoszenia wyłonienia Zwycięzcy przez Organizatora.
    • wykona Zadanie Konkursowe zgodnie z Regulaminem.
  1. Po wyłonieniu zwycięzców (dalej „Zwycięzcy/a”) Komisja przyzna trzy Nagrody.
  2. Nagrody zostaną przyznane autorowi najbardziej kreatywnych i oryginalnych według oceny Organizatora odpowiedzi (Zgłoszeń). Nagrodę opisuje rozdział III niniejszego Regulaminu.
  3. Zadanie Konkursowe polega na przesłaniu przez Uczestnika odpowiedzi na zadanie:

Wybierz zdjęcie bliskiej Ci osoby i dowolną techniką dorysuj jej okulary.

  1. Organizator zastrzega sobie prawo do wykluczenia z udziału w Konkursie Uczestników, których działania są sprzeczne z prawem, dobrymi obyczajami lub Regulaminem Konkursu, w szczególności Uczestników, którzy:
    • wykorzystują różne aliasy (dodatkowe adresy) tego samego konta do występowania w imieniu/zgłaszania rzekomo różnych Uczestników;
    • nie działają osobiście, ale przez osoby trzecie;
    • nadeślą Zgłoszenie zawierające treści sprzeczne z prawem, dobrymi obyczajami, obraźliwe dla Organizatora,
    • naruszają prawa osób trzecich, jak również, gdy ich Zgłoszenie będzie przedstawiać lub opisywać sytuacje lub zdarzenia, które mogą powodować zagrożenie dla zdrowia lub życia ludzi lub zwierząt;
  1. Organizator zastrzega, że w takich przypadkach Organizatorowi przysługuje prawo wykluczenia Uczestnika z Konkursu i odmowy przyznania mu Nagrody w Konkursie.
  2. Organizator zastrzegą sobie prawo do dokonania weryfikacji Zgłoszeń, w celu zapewnienia zgodności Zgłoszeń z wymogami wskazanymi w Regulaminie.
  3. Zgłoszenia, które zostaną zweryfikowane negatywnie, zostaną usunięte i nie będą brały udziału w procesie wyłaniania Zwycięzców Konkursu.
  4. W celu wyjaśnienia wątpliwości związanych z aktywnością Uczestnika w Konkursie Organizator możę kontaktować się z Uczestnikiem przy wykorzystaniu podanych przez niego sposobów komunikacji, podczas takiego kontaktu Organizator może oczekiwać od Uczestnika podania szczegółowych informacji dotyczących jego udziału w Konkursie, w zakresie niezbędnym do udziału w Konkursie, wydania Nagrody lub ustalenia prawa do Nagrody.
  5. W przypadku Zgłoszeń, które spełniają przesłanki uznania za utwór w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (dalej „Utwór”), każdy Laureat z chwilą wydania Nagrody udziela Organizatorowi przenosi na Organizatora autorskie prawa majątkowee do Utworu bez ograniczeń czasowych i terytorialnych na poniższych polach eksploatacji określonych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, tj.:
    • w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisem magnetycznym oraz techniką cyfrową;
    • w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy;
    • w zakresie rozpowszechniania utworu w sposób inny niż określony w pkt powyżej – publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym; a także na polach takich jak:
      • korzystanie w ramach promocji, w tym w szczególności wykorzystywanie w materiałach promocyjnych, niezależnie od formy materiałów reklamowych lub ich wielkości, techniki utrwalania oraz miejsca ekspozycji, jak również od ich ilości, nakładu, techniki sporządzenia i sposobu dystrybucji;
      • zapisywanie i odtwarzanie w pamięci komputerów lub przesyłanie za pomocą sieci komputerowych (w tym w szczególności przy wykorzystaniu sieci Internet), umieszczanie lub wykorzystywanie w bazach danych;
      • publiczne rozpowszechnianie w sieci Internet, w szczególności poprzez zamieszczenie na stronach www;
      • utrwalanie, kopiowanie, zwielokrotnienie oraz nagrywanie, całości lub części Utworu, za pomocą technologii analogowej, cyfrowej lub optycznej, na wszelkich nośnikach, w tym w szczególności: płyta fotograficzna, fotografia cyfrowa, CD, video CD, CD-I, CD- Plus, improved CD, CD-I music, photo-CD-portfolio, CD-DA, EBG (electronic graphical book), EBXA, CD-Rom, MD, dyski laserowe, karty magnetyczne, DAT, DVD, DCC, fot-CD, CD-Rom-XA, dyskietki, karty pamięci, MOD, MP3, CD-SD, HD- CD, HDTV, mini-dyski, taśmy magnetyczne, kasety, kasety video;
      • wykorzystywanie, całości lub części Utworu, w celach reklamy lub promocji produktów i usług, niezależnie od formy i treści materiałów reklamowych, ich wielkości, materiałów, z których zostały sporządzone, techniki utrwalania oraz miejsca ekspozycji, w tym w broszurach, ulotkach, wizytówkach reklamowych i katalogach niezależnie od ich ilości, nakładu, techniki sporządzenia i sposobu dystrybucji;
      • wykorzystywanie, wyświetlanie, prezentacja, w tym publicznie, całości lub części Utworu, w dowolnych okolicznościach oraz w dowolnym celu, w tym w szczególności w celach marketingowych, promocyjnych, reklamowych, produkcyjnych, artystycznych oraz charytatywnych, w szczególności za pomocą technik analogowych lub cyfrowych, transmisji „na żywo”, na ekranach, ekranach video, ekranach plazmowych/lcd/led, projektorach, promieniach laserowych, dla ograniczonej lub nieograniczonej liczby osób;
      • zapisywanie lub odtwarzanie, całości lub części Utworów, w pamięci wszelkich komputerów oraz przesyłanie w ramach sieci komputerowych, całości lub części;
      • umieszczanie w pamięci komputerów, całości lub części Utworów, w celu udostępnienia w sieci Internet oraz w innych sieciach, a także na jakichkolwiek stronach i serwisach internetowych, w tym w szczególności w serwisach społecznościowych;
      • nadawanie za pomocą wizji przewodowej albo bezprzewodowej, całości lub części Utworu, przez stację naziemną, za pośrednictwem satelity lub sieci komputerowych;
      • udzielanie wyłącznych i niewyłącznych licencji, odpłatnie lub nieodpłatnie, bez ograniczeń terytorialnych;
    • Ponadto, Organizator uprawniony jest do udzielania dalszych zezwoleń na korzystanie i rozporządzenie ww. utworami zależnymi na wszystkich wymienionych wyżej polach eksploatacji.
  1. Udzielenie licencji następuje bez prawa do wynagrodzenia na każdym z ww. pól eksploatacji.
  2. W przypadku zamiaru zbycia autorskich praw majątkowych na polach eksploatacji niewymienionych w Regulaminie, Organizatorowi będzie przysługiwało prawo pierwszeństwa w nabyciu praw autorskich majątkowych w takim zakresie.
  3. Uczestnik zobowiązuje się zwolnić Organizatora od wszelkich roszczeń osób trzecich powstałych w związku z faktem, że w dacie udzielenia licencji lub przeniesienia jakichkolwiek praw, nie przysługiwały one Uczestnikowi, w zakresie określonym w Regulaminie.

III. Nagrody

  1. W Konkursie są przewidziane 3 (słownie: trzy) Nagrody. Są nimi trzy bony podarunkowe na kwotę 250 zł każdy, do zrealizowania w salonie optycznym S. M. Kumoń na ul. Świętojańskiej 4/6 w Warszawie.
  2. Dane Zwycięzcy oraz osoby towarzyszącej zostaną zgłoszone przez Zwycię̨zcę w terminie podanym w paragrafie IV. pkt 2.
  3. Łączna wartość Nagrody to 750zł (słownie: siedemset pięćdziesiąt złotych) (w tym VAT). W kwocie tej mieści się koszt nabycia przez Uczestnika pary okularów.
  4. Po zakończeniu Konkursu Organizator oceni wszystkie Zgłoszenia i w oparciu o kryterium kreatywności wyłoni Zwycięzcę Konkursu.
  5. W terminie do 3 dni roboczych od daty zakończenia Konkursu Organizator poinformuje Zwycięzcę o wygranej i przekaże informacje, jakie będą potrzebne do wysłania Nagrody.
  6. W przypadku, gdy pojawią się zastrzeżenia co do posiadania przez Zwycięzcę pełni praw autorskich do utworu lub jego części zawartego w Zgłoszeniu lub zezwolenia na rozpowszechnianie wizerunku osób trzecich, Zwycięzca ma 5 dni na przedstawienie dowodów świadczących o posiadaniu przez niego pełni tych praw. W przeciwnej sytuacji Zwycięzca traci prawo do Nagrody, a Organizator nie jest zobowiązany do przyznania Nagrody innemu Uczestnikowi.
  7. Zwycięzca nie ma prawa do wymiany Nagrody na ekwiwalent pieniężny albo na inną rzecz ani świadczenie.
  8. W przypadku, gdy okaże się, że Zwycięzcą jest osoba, która nie spełnia wszystkich warunków określonych w Regulaminie, osoba taka traci prawo do Nagrody.

IV. Wydanie Nagród

  1. Każdy ze Zwycięzców, pod rygorem utraty prawa do Nagrody jest zobowiązany do przesłania swoich danych niezbędnych do doręczenia Nagrody.
  2. W przypadku niepodania przez Zwycięzcę Konkursu pełnych danych niezbędnych do przekazania Nagrody, w terminie 10 dni roboczych od dnia otrzymania informacji od Organizatora, traci on/ona prawo do Nagrody, a Organizator wyłoni kolejnego Zwycięzcę, który otrzyma Nagrodę.
  3. Nagroda może być wydana wyłącznie Zwycięzcom Konkursu.

V. Dane osobowe

  1. Administratorem danych osobowych podanych przez Uczestników Konkursu jest Optyk Kumoń s.c.
  2. Dane osobowe będą przetwarzane przez Organizatora w celach związanych z przeprowadzeniem Konkursu, oceny zgłoszeń, rozstrzygnięcia wyników Konkursu, dostarczenia nagrody i rozliczenia Konkursu. Informujemy, że Uczestnik ma prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz przeniesienia danych, a także wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych. Uczestnik ma również uprawnienie do wycofania udzielonej zgody bez wpływu na jej zgodność z prawem przed wycofaniem.
  3. W tym celu prosimy o kontakt pod adresem e-mail Organizatora. Uczestnik ma również prawo złożenia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podstawą przetwarzania podanych danych jest dobrowolna zgoda Uczestnika wyrażona w celu organizacji konkursu w celach promocji Optyka Kumoń s.c. (art. 6 ust. 1 lit a RODO). W przypadku, w którym Uczestnik otrzyma Nagrodę za udział w Konkursie, przepisy prawa mogą zobowiązywać Organizatora do przetwarzania danych osobowych również w celu wykonania obowiązków Organizatora wynikających z prawa podatkowego – w takim przypadku przetwarzanie będzie się odbywać na podstawie przepisów prawa. Dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia Konkursu, a w przypadku, w którym, Uczestnik otrzyma Nagrodę za udział w Konkursie, dane osobowe Uczestnika będą przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa.
  4. Podanie danych osobowych jest niezbędne do wzięcia udziału w Konkursie.
  5. Organizator informuje, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do wydania Nagród.
  6. Odbiorcami danych osobowych mogą być również podmioty, które świadczą na rzecz Organizatora usługi wsparcia informatycznego, usługi księgowe lub usługi z zakresu moderacji Instagrama.

VI. Postanowienia końcowe

  1. Biorąc udział w Konkursie Uczestnik potwierdza, że spełnia wszystkie warunki, które uprawniają go do udziału w Konkursie oraz wyraża zgodę na udział w Konkursie na zasadach określonych w Regulaminie, a w szczególności Uczestnik zobowiązuje się nie ingerować w przebieg Konkursu w sposób naruszający jego zasady oraz przebieg zamierzony przez Organizatora.
  2. Organizator ma prawo wykluczyć Uczestnika z udziału w Konkursie w przypadku naruszenia przez Uczestnika postanowień Regulaminu.
  3. Niniejszy Regulamin dostępny jest na Stronie Organizatora.
  4. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za podanie przez Uczestnika niewłaściwych lub nieprawdziwych danych dotyczących adresu zamieszkania lub innych danych uniemożliwiających lub opóźniających wręczenie przez Organizatora Nagród w związku z prowadzeniem Konkursu.
  5. Konkurs nie jest grą losową w rozumieniu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych i nie podlega regulacjom zawartym w ww. ustawie i rozporządzeniach wykonawczych do tej ustawy.
  6. O dotrzymaniu terminu nadesłania wiadomości, informacji, korespondencji lub innej przesyłki przewidzianej Regulaminem decydować́ będzie data nadania.
  7. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego.
  8. Regulamin wchodzi w życie z dniem opublikowania na Koncie Organizatora.

Organizator